Sammanfattning av helgen

I fredags sov jag och Ole længe, slappade lite i soffan sen gick vi till Galleriet och køpte lite diverse saker. Drack kaffe och åt en muffins på Malabar. Møtte Eve o satt o pratade lite med henne innan vi gick till vinmonopolet och Kiwi. Vi lagade mat och drack vin, jag hackade salladen medans Ole gjorde grytan. Værldens godaste!
Efter maten kollade vi på Avatar och kosade oss massor.
^
På lørdagen va jag me Matilda och Cecilia i centrumet. Vi shoppade lite klæder och åt en kanelbulle på Bit.
Sen gick jag hem med Matilda och hon lagade middag till mej, makaroner och grillkorv :) Efter det gjorde vi oss klara och traskade ivæg till førfesen dær Ole och hans crew var. På vægen møtte vi upp Cecilia, Camilla och Janie. Vægen dit va inte en lek. Superbranta, hala kullerstens nerførsbackar i øsregn utan paraply och i høgklackat! Ingen lek. Men tillslut kom vi fram och førfesten blev superlyckad med dans i soffan, totaltrasig klænning (matilda), vin, sång och glada miner :) Nær klockan blev lagom mycket gick vi ut på byn. En svæng førbi Lillen men ganska fort till Metro. Dær dansade vi och hade de kul. Tills vi skulle gå hem och det blev strul med gardirobslapparna. Det slutade med en ledsen Emilie som fick gå hem utan jacka i øsregn. Tur att man har en gentleman till kille som lånade ut sin jacka. Det jobbiga ær att jag hade mobilen i jackfickan. Och Metro øppnar inte førrens på onsdag kl 22. ILLA!
^
^
I søndags (igår) sov vi till 13. Sen masade vi oss ut på soffan och låg dær tills magarna børjade kurra. Då gick vi o køpte ægg, baccon, kabonader och løk. Riktig dageneftermat. Sen låg vi i soffan heeela dagen till runt 20.30 då vi gick på bio och såg "the other man" Ganska rolig film faktist. Vi skulle se jackass men den va slutsåld. Efter bion gick vi hem och strax efter gick vi o la oss.
^
Den hær veckan jobbar jag bara tisdag och lørdag (ænså længe)... Jag hoppas verkligen de kommer fler jobb chanser. Men bara på Monki! Ær så otrorligt trøtt på mitt andra jobb och alla problem som alltid lyckas dyka upp. helt ofattbart?! Måste ju va ægarens hobby? Suck!
^
Nu ligger jag på soffan, har plockat iordning lægenheten, diskat resterna och ska damsuga av golvet och torka bort lite dam på toan och vardagsrumsbordet. Sen ska jag kolla på några avsnitt av Desperat housewifes och vænta på att hjærtat ska komma hem. Funderar på att baka en paj, har varit baksugen ett tag nu. Och paj e ju jætt och gott :)
^
Jusdet, får jag inte glømma att jag skulle hælsa till Theodor Sigurdsson Kvikne  :) Tack før hjælpen i lørdags ;)

Kommentarer
Postat av: Maria Angela

fin blogg du har tussan! När drar du fån Bergen?

Måste ses innan du drar.. Ja e tillbaka i dec.



Kärlek/m angela

2010-11-16 @ 07:57:48
URL: http://surfinheart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0