Frukost sen off to work!

Usch va jag fryser just nu.... Fast elemenetet är på max så är mina fingrar som istappar. Gröten värmer skönt nere i magen.

Igår va jag me på en eäkerhetskurs. Den var väldigt lärorik och bra. Vi fick bla vara med om ett lådsas rån. Det var spännande, lite läskigt men framförallt bra att veha hur de kan gå till. Det var en kille som kom in i rummet där vi "lekte" butik med lådsas pengar mm. Det va lite läskigt när han riktade en pistol mot mej och skrekt högt "NER PÅ GOLVET!! NER PÅ GOLVET SA JAG!!" Sen när leken var över skulle vi beskriva hur han såg ut, vad han hade på sig, viklen färg på skorna mm. Väldigt svårt att komma ihåg när man blir stressad och nervös. Obehaglig kännsla att tänka på att de faktist kan hända på riktigt. Vi fick se filmer från riktiga rån, det går på bara några minuter sen är rånarna ute ur butiken igen. Galet.
Jag är tacksam för att ha fått gå kursen. Nu vet jag hur jag ska bete mej mot snattare, fulla människor som bråkar, rån och om de skulle bli en brand på jobbet.

Förresetn blev min hårfärg super fin! Äntligen har jag jag samma färg i hela håret. -Mörkbrunt.

Nu ska jag iväg till Deli. Puss o hej, leverpastej (åt jag precis :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter som du har det bra i Norge - bra! Nu är det bara dagar kvar tills du ska få en bamsekram av mig!

Puss & kram

Mamma

2010-05-04 @ 21:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0