17-maj

Jag han inte mer än att sove 2 timmar morgonen efter jag hade jobbat natt innan väckaklockan ringde och de va dax att gå upp och jobba igen... 17 maj, Norges-nationaldag. Vilken stämning, jag och en kolega Charine stod utanför butiken och sålde kakor, smoothie´s,  kaffe och liknande saker. Medans butiken var proppfylld med norrmän i deras nationaldräckter. Det va riktigt kul och se. Jag hade också bästa parket till tåget som gick precis utanför jobbet. Efter jag hade slutat på jobbet kom Matilda och mötte upp mig, vi gick till en uteservering och mötte upp några killkompisar som satt och firade nationaldagen. Men jag kunde knappt hålla mina ögon öppna så efter nån timma gick jag och Matilda hem och jag tog mej en tupplut på en timma innan de bar iväg mot en förfest! Nationaldagen blev lååååååång... Trodde att jag aldrig skulle få nån sömn. Men den var också väldigt rolig och värd en otroligt trött och sliten Emilie på jobb dagen efter.

Igår va jag ledig! Sov ut, gick till banken och sen mötte jag upp några kompisar och låg o solade i en park mitt i Bergen. Väldigt mysigt, sommaren är hääääär!! :) Efter flera timmars småprat och skratt och mycket sol gick vi vidare på grillning som hölls på en 5miljoners takterass. Sjukt fin lägenhet... Jag dööör.

Snart ska jag ge mej iväg för att jobba, nu är de 11 dagars jobb framför mej... *suck* Men men, Thailand är inte så långt borta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0