Tears of Gaza...

I förrgår va jag ju som sagt på dejt :) Hur mysigt och trevligt som hellst!

Vi möttes utanför Matildas jobb, tog en kaffe. Gick längs kajen vid vattnet o drack upp kaffet. Sen tog vi en taxibåt över vattnet till andra sidan. Där gick vi en väldigt fin promenadslinga precis vid vattnet och efter någon timma kom vi till en uteservering och jag blev bjuden på ett glas vitt vin :) Så satt vi där och pratade o njöt av utsikten i det fina vädret. Sen va vi tvungna att gå och hämta ut bio biljetterna åt förhandsvisningen av Tears of Gasa. Så vi traskade iväg och hämtade ut dom och sedan fördrev vi den sista timman i parken på en filt och myste i solen :) Måste säga att de va en väldigt romantiskt dejt, kanske den bästa jag har varit på?!

Filmen var dock mycket hemsk och vidrig. Jag mådde så dåligt att jag va tvungen o borra in mitt ansikte i Alexanders arm för att det va så hemska klipp.
Det var en dokumentärfilm som handlade om att man fick följa tre barn i åldern 9-11 år som berättade hur det var att leva i kriget. och hur hemska saker dom hade varit med om och fått se...
På filmen visade dom döda, bortsprängda och strasiga barn. Hur kvinnor grät av förtvivlan när hennes barn/man låg helt mosad på gatan... Mycket gripande! Usch!
Jag hade en klump i halsen under hela filmen och mådde riktigt illa när vi gick ur salongen. Så när filmen va slut gick jag bara hem... Och grät.

Nu väntar jag på att Alexander ska höra av sig... Kanske han hade tid o träffa mej idag igen innan han åker hem till Oslo i morgon bitti. *hoppas hoppas* :)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0