Liiite för liiiten för eeen Stockholmaree som har bott iii NY iii eeett år ;)

Fredagen den 13 är här!!
Tror ni på skrock? Jag undrar varför just fredag och 13 blir till en olycksdag? Vem har kommit på det lixom? Jag tror min fredagen den 13 va igentligen onsdagen den 4de, för då gick allt fel hos mej. Jag undrar om man bara ska bli rädd på fredagen den 13de och tänka på allt man gör och går igenom. Så tillslut när dagen är slut så sammanfattar man allting och kommer fram till att det va en mycket olycksdrabbad dag...
Men om man tänker efter vad man går igenom alla dagar så är det ju inte bara på fredagen den 13de man tex tappar glas, snubblar o rammlar, spiller på sig eller råkar ut för något otrevligt. Det är bara det att man lägger märket till det så mycket mer just för att det är FREDAGEN DEN 13DE *boouuu*

Vaknade vid 10 låg kvar i sängen och funderade på mitt liv, medans jag hörde regnet smattra längs rännstenen. Jag tycker om att sova me fönstert öppet, så de blir kallt i rummet, men under mitt täcke är det varmt och skönt. Efter lite tankar fram och tillbaka om hur mitt liv är så bestämmde jag mej för att det är bra! Jag är duktig och att jag faktist ska åka ut i världen och bagpacka, som alltid har varit en av mina drömmar! Jag har haft några mål som jag satte upp för mej själv sen jag va liten. Det var att:

Gå ut gymnasiet med fullt betyg. Check!
Skaffa mig ett körkort. Check!
Åka som aupair till USA. Check!
Bagpacka jorden runt.
Skaffa mig en utbildning.
Jobb.
Lägenhet.
Familj.

Känner mej stolt att jag har klarat av 3/8 på min lista! När jag kollar på den så är det bara roliga saker som är framör mig :) Men jag har insett att jag ska leva i nuet också. Njuta av vardagens små saker.

Bergen är faktist ganska bra. Liiite för liiiten för eeen Stockholmaree som har bott iii NY iii eeett år ;)
Men staden har endå sin charm. Alla känner alla (på gott och kanske ännu mer ont) Om jag går genom stan stannar jag misnst 3 ggr och hälsar på någon jag känner. Om jag går ut så garanterar jag att minst 15 stycken som jag känner är på samma ställe ( 35st (minst) om jag går ut på en söndag till Ricks)

Nu ska jag traska iväg i regnet. Ska gymma!! GO GO GO!

Snart är jag hemma i sverige! Jag längtar så jag DÖÖÖR!! 8 dagar kvar *wiiie*

Puss o kram gummibanan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0