Uppe me tuppen...

...eller med Matilda.
Hennes klocka ringde 5.30 och eftersom (Där fick jag till det mamma) jag ska jobba nattpasset i dag (ööh /natt?) så ska jag gå och lägga mej 15.00 och sova till 22.30 för att sedan jobba 23.00-07.15 *suck* Min kropp kommer nog undra vad jag håller på me... De blir så fel om man bara jobbar 1 natt mitt i veckan. För då hinner ju inte kroppen ändra om sig. Men men, det är iaf 100% OB och de tackar jag inte nej till :)

Igår va jag ute o sprang  för första gången sen mitt uppehåll på 3,5 månad. Usch, fy och blääää va jobbigt de va! Hade tänkt att ta de lungt och börja mjut i 30 min, men efter 23 minuter var jag redan tillbaka med blodsmak i munnen och röd som en kräfta i ansiktet av ansträngning.
-Men nu har jag börjat! Ska gå ner ungefär 8kg på 2,5 månad. Haha fettracet är ännu en gång igång. Men den här gången ska jag minsann inte gå upp alla kilona på en gång efter racet är slut. Man lär sig av sina misstag...

Igår jobbade jag först 2 timmar på Narvesen och sen 8 timmar på 7-eleven. Narvesen är precis lika dan som 7-eleven, bara de att jag tjänar bättre och har bättre förmåner.

Idag ska jag gå på intervju på ett bemanningsföretag åt ett jobb som butiksbiträde i en lite butik som ligger i byn. Det är ett heltids-vikariat som pågår under ett år.
Sen ska jag på en ytterligare intervju på torsdag i en klädesaffär, Monkey. Det är dock bara deltid, men med chans att utöka. Kul å jobba i en butik :) Så jag hoppas!

Nu skiner solen (!) här i Bergen :) Dax att göra sig i ordning för att sen promenera till intervjun som ligger 50 min gångväg.

Wish me luck. Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0