Första arbetsdagen på Monki gick...

... Jätte bra!
Det va inga svårigheter eller konstigheter. Känndes som att jag inte hade gjort något annat än att jobba i en klädbutik. Jag viste hur man skulle säga: "Hej hej, visst är den här snygg" och så "blippar"  jag in varan i kassan *blipp*  Ha en trevlig helg..." Och när dom ville byta eller lämna tillbaka ett plagg: "-Ja, de går bara bra, *blip* blip*, Så skriver du bara i namn och telefon nummer hära. Tack, här är dina pengar :) Ha en fortsatt bra dag."
Vek kläder som att jag va född till det och undan gick de. Och om inte ännu fortare gick de för kunderna att raffsa runt o stöka till igen så fort jag vände ryggen till. Men, första dan på jobbet, så jag bara log mot dom, men tänkte "Dumma dumma Norman (Norkvinna??) du såg ju att jag precis hade stått å vikt just den där tröjan för kanske femtionde gången! Dööööööööööööh... äsch du va endå fet o ful. *suck*..."
Så när jag minst anade hade det gått 6 timmar och min arbetsdag va slut och jag fick gå hem :)

Dessvärre var min natt jobbigare. Jag gick o ja mej kl 20, somna vid 21.20, Matilda kom hem 22.20 vaknade, somna om, vakna igen kl 12 av att Matilda skulle sova. Men då kunde jag inte somna om... Jag låg o vred och vände på mej till klockan blev 2, Då bestämde jag mej att jag skulle gå upp. Gjorde mej lite te och en knäckemacka utan nåt på. Satt i mörkret i "vardagsrummet", de va kallt och lite läskigt. Hoppasde på att ingen av dom andra som bor här skulle komma ut. Efter 30 min gick jag in i vårat rum igen, Matilda snarkade som en flodhäst, så jag petade in öronprppparna och efter kanske ytterligare en timma lyckades jag somna om...
Det är jobbigt att inte kunna sova när man måste sova. Först ligger jag o tänker på allt, och då menar jag verkligen ALLT. Tex; Varför är tänderna vita? Hade jag ställt alarmet? Guuud va jag är hungrig, Jag saknar Muffie, undra va tjejerna i USA gör nu, va ska jag ha på mej i morgon, undra om de regnar ute, stackars alla uteliggare.. mm. Sen blir jag varm, börjar svettas. Ligger på högra sidan, vänder mig till vänstra. Lägger mej till ryggen. får ont i ögona för att jag spänner dom så hårt för att blunda, lägger mej på mage. Börjar frysa, kliar över allt, sätter mej upp och knäcker nacken. Lägger mej ner. och sen börjar de om och om och om igen... JAG HARAR DET!


Kommentarer
Postat av: faster

jag tycker det var roligt att de rafsar till och stökar om så fort du vänder ryggen till. Tänk vilket evighetsarbete.

Kan du inte försöka hjälpa kunderna att hitta något so skulle passa dem. Lär dig allt du har i butiken och så fort det kommer en kund så kan du snabbt fundera ut vad hon skulle vara snygg i... Som en kul "tävling". Det är bra att vara trevlig men det är inte bra att ljuga...(alltför mycket alltså,;)

Du vet väl att ett kusinbarn till Fredrik Johanna, jobbar som inköpare på h.k (alltså huvudkontoret)

2010-04-24 @ 19:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0