Deli de Luca

Igår när jag stod och jobbade inne på 7-eleven och stressade runt bland kunder och korvar kom det fram en kille till mej. Han sa att han hade sett mej flera ggr på 7-eleven och tyckte jag var flink och väldigt duktig så han undrade om jag var intresserad av att jobba hos honom i hans butik, Deli de Luka.
Herre gud tänkte jag, är det ett skämt? Står han här och undrar om jag vill jobba hos honom?
Vanligtvis brukar man ju får lämna in cv:t och hoppas på att dom är intresserade och att man får en chans att komma på en intervju och få presentera sig mera. Men den här gången blev JAG till frågad om att få ett jobb :)

Så jag knatade iväg idag kl 17.00 och gick på en närmare intervju. Killen som jobbade när jag kom in va svensk. Efter ett tag kom chefen in. Vi gick in på hans  kontor och satt och pratade i en timma :) Han var super trevlig och hade orning och reda, allt var så seriöst och bra. Han gick igenom allt jag borde veta inför jobbet och vad han förväntade sig av mej.
Sen frågade jag om dom inte hade haft fler sökande här, då svarade han: "Den där högen är bara ansökningar från olika personer som har sök, men jag har handlat av dej fler gånger på 7-eleven och jag tyckte du var riktigt duktig, proffsig och väldigt trevlig mot alla kunder som kom in. Så jag bestämde mej att henne ska vi ha!"
Jag blev jätte glad och kännde mej verkligen smickrad.

Så nu ryker 7-eleven... Kan inte ha 4 jobb, det hinner jag inte med. Och 7-eleven är det stället där jag får minst betalt på, Och, jag är ju här för att tjäna pengar. Så valet var inte speciellt svårt.
Min första arbetsdag på deli de luca blir på tisdag :)


Men det är inte så kul att säga upp mej. Jag vill ju inte att Alven ska bli ledsen, men jag måste ju tänka på mej själv. Och 7-eleven är väldigt oseriöst och lite "smutsigt".
Alven kan lixom ringa mitt inatten o fråga om jag kan byta mitt pass som är 2 dagar senare. eller så ringer han 7.30 på morgonen efter man har jobbat natt o frågar saker. Han känns bara så oresiöst så de ska bli riktigt skönt att sluta dära.

Nu måste jag sova i några timmar innan jag ska jobba ett nattpass :)

Jobba, jobba, jooobbaaa! :D

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är BÄST gumman! =) <3

2010-04-22 @ 22:34:24
Postat av: dedu

Hej! Såg det här inlägget när jag sökte på google. Har precis flyttat till norge och har fått ett jobb, men har nu fått erbjudande om jobb på deli de luca, tänkte bara kolla hur du tyckte att det var. Sen hur mycket du fick i lön om du vill skriva det, lite personligt är det ju trots allt. Kollar här om du svarat.



Tack så mycket på förhand i alla fall :)

2010-09-23 @ 19:58:24
Postat av: emilie

Hej!

Jag vill helst inte skriva det så öppet. men om du har en mailadress så kan jag skriva lite mer privat...

Är det i Bergen du är i? Och vilken deli de luca va det isånt fall?



Emilie

2010-09-28 @ 09:53:22
URL: http://ecavalli.blogg.se/
Postat av: Dannie

Hej! Vet inte om du jobbar kvar på deli, men hittade det här inlägget och vill fråga samma som överstående. Har blivit kallad till intervju, men vet inte om jag vill jobba där. Gillar sånna typer av jobb, men jag har hört så mycket dåligt om det. Hade verkligen uppskattat om du ville dela med dig lite :)

2011-01-25 @ 19:40:50
Postat av: Dannie

Hej! Vet inte om du jobbar kvar på deli, men hittade det här inlägget och vill fråga samma som överstående. Har blivit kallad till intervju, men vet inte om jag vill jobba där. Gillar sånna typer av jobb, men jag har hört så mycket dåligt om det. Hade verkligen uppskattat om du ville dela med dig lite :)

2011-01-25 @ 19:42:35
Postat av: Jennifer

Hej!

Jag har lite funderingar precis som de ovan :)

vore jättesnällt om man kunde få veta hur jobbet är och lite så, för jag ska på intervju till en Deli de luca i Norge.

2011-09-09 @ 13:06:54
Postat av: Danjel Dano M Lundgren

jag skulle också vilja veta samma sak, lön, arb, osv tack =)

2012-06-19 @ 13:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0