De bästa me att bo i kollektiv...

...Är att man "delar" på allt. Som imorse så hade vi ingen mjölk tex. Men så öppnar man kylskåpet och ser ett mjölkpaket på hyllan under... Vips så blev de kaffe med mjölk :) Sen de andra som jag tycker är super bra är att man inte riktigt vet vem de är som kanske inte orkar torka av bänken eller ta upp sina hårstrån i duschen, eller fäller ner toa locket. Förut visste jag ju att de va Matilda, men nu vet jag inte... Såå, jag kan ju inte bli arg på henne längre. Tycker jag känns skönt, då kan jag va lite små grinig på alla dom andra 5st som bor här istället.

Igår va de full fart på oss. Vi flyttstädade våran gammla lägenhet. Vi tog oss en tur på stan med en mjukglass. Och vi monterade ihop en våningsäng. Som tur var kom en av våra gammla vänner, snickaren Roy, och hjälpe oss. Utan honom hade vi nog inte lyckats få upp sängen...Och om vi hade lyckats hade vi nog inte vågat sova i den iallafall :) Efter lite skruvande och meckande så stod den på plats och det blev super bra!! Vi betalade Roy med "Näs-kaffe" (eller hur va de nu de hette Matilda ;) Och färska samariner. Mmm.

Sen va de sov dax och jag fick inviga sängens övre våning. Gick utmärkt! Slog bara i huvet en gång och knät en annan... Varannan vecka ska vi byta. Längtar redan tills om två veckor :)

Idag har jag mycket att göra... Jag ska gå till skatte verket och få ett nytt skattekort som jag ska lämna till Deli de Luca. Sen ska jag gå och säga upp mej på 7-eleven :S Kommer inte bli kul, men väldigt skönt när de väl är gjort! Sen ska jag till Deli de Luca och lämna in skattekortet och skriva på papprena och bli anställd :) Sen om jag hinner ska jag köpa lite mat, hem laga lunch, kanske dammsuga och sen ska jag jobba kl 15 till 23. Så nu är de dax att sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0