Misslyckad grillning...

Idag skulle jag impa på min värdfamilj genom att laga kycklingspett med färska grönaker och majs!
Det låter ju jätte gott och inte speciellt avancerat. Men ack så fel man kunde ha!

Först skära kycklingen i små bitar (känndes som att skära i entummuskel) sen kleta in dom i grillolja, ställa in dom i kylskpet (så att allt annat tar smak av grilloljan) Sen hacka grönsakerna, majsen va stenhård och löken gjorde så jag grät o svor av att det sved i ögonen (minst 10 minuter).
Efter allt kletande o hackande va klar så skulle jag trä dom på spätten, som jag så klart inte hade köpt.
Så jag fick köra tillbaka till affären (höll på att krocka 2 ggr som att amerikanare inte kan köra bil) springa in o handla spätten lite snabbt (fick vänta 15 minuter i kön!!) efter det åka hem igen ( missade bara en stoppskylt som att dom är utsatta på varenda gata) Då upptäcker jag att grillen inte är igång.
Sätter på grillen (får vänta ytterligare 20 min innan den blir varm) Sen ska jag äntligen börja lägger på spätten o har äntligen fått tillbaka humöret lite (sjunger o trallar för mej själv) efter några minuter börjar grönsakerna bli klara, efter några fler minuter börjar grönsakerna bli väldigt klara (medans kycklingen inte ens har fått lite färg) efter 30 minuter är grönsakerna svarta medans jag tror kycklingen är klar. Så jag testsmakar en bit o tyckre konsistensen är lite skumm men sväljer den endå ( tror att det är klar.)
Går in med spätten o alla runt middasgbordet sitter med HÖGförväntan som att det drog ut "lite" på tiden... Det första som sägs från matbordet är att kycklingen är rå!!!
Så, tillbaka med spätten på grillen igen...
Vid det här lagret hade alla hunnit tröttna (inklusive jag) så jag brassade på några grillkorvar istället o mådde illa av att jag hade provsmakat en rå kyckling.....


Majs, kycling, paprika och lök...

Kommentarer
Postat av: matiillda

hahhahaaaaahhaha. kan du inte skriva ut allas kommentarer. jag är riktigt nyfiken:P

2009-06-02 @ 05:08:59
URL: http://matiillda.blogg.se/
Postat av: Emilie

Menar du allas kommernater dunt middagsbordet eller alla som kommenterer på bloggen??

2009-06-02 @ 05:15:22
Postat av: matiillda

runt middagsbordet

2009-06-02 @ 05:16:55
URL: http://matiillda.blogg.se/
Postat av: Emilie

Gavin- Oh Fu**k that is really disgusting!!

Karen- Be quiet Gavin, before i slap you!! Emilie pleas put the stick back on the grill again...

Peyton- Mommy, i dont like burned corn.

Landon- Can we just order something? Im starving!

Emilie- Can i get chickenpox now? Because i taste a bit of a raw chicken..? (haha)

Sam (Gavins friend)- its ok, i can eat the rise...

2009-06-02 @ 05:38:20
Postat av: Anonym

jätteroligt! Bjud på pannkakor (igen...) kan aldrig misslyckas. PS Behöver du recept på enkla rätter så kan jag skicka några.

hälsningar WernerW

2009-06-02 @ 13:57:50
Postat av: matiillda

precis som jag tänkte mig mig att de skulle vara:) men sam är jue så söt. tur att han var där å stötta dig

2009-06-02 @ 17:23:15
URL: http://matiillda.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hej Werner w!

Jag har fösökt med pannkakor men dom säger att det bara äter dom till frukost... Så det funkar tyvärr inte. Nåt annat förslag?

2009-06-03 @ 02:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0