Lugnet innan stormen...

... 2 dagar kvar innan killarna kommer hem. Exalterad? Ehh neeeeej!! Jag som skulle njuta av tiden och glassa på stranden heladagarna. Det har jag iof gjort, men tiden har gått alldeles för fort!

Varför går tiden sabbare ju äldre man blir? Kommer ihåg när jag var liten, då tyckte jag att en vecka var en evighet. Nu går en vecka fortare än man hinner blinka. Sorligt tycker jag. Jag försöker leva i nuet men då och då, när något är rikigt bra, får jag påminna mej själv att njuta och ta vara på tiden.

**********

Nu är det väldigt varmt i NY. Det har varit runt 90-95f (30-35c) Igår spenderade jag nästan hela dagen inne, just för att det va för varmt att vara ute! Det har nog aldrig hänt mej förut. För när man är på semester utomlans vill man ju ta vara på varenda solstråle innan veckan är slut och man ska återvända till regninga lilla Sverige igen.

**********

Mitt liv är kanon! Jag älskar livet i NY ! Förutom när jag måste jobba... Jag vet att inget jobb är speciellt roligt i längden, men att vara au pair i den här familjen kan vara väldigt frustrerande och påfrestande. Men jag ska nog inte klaga, för fritiden väger up jobbtimmarna.
Matilda och jag hänger fortfarande med killarna från gatan. Det är Brian, Rob och Greg som hyr ett hus lite längre ner på Matildas gata. Alla 3 är lika snälla, glada och roliga! Väluppfostrade och riktiga gentlemän! Följer med en till bilen när man ska åka hem, håller upp dörren när man ska gå in, köper extra mat utan att fråga om vi är hungriga, mm. Det är man ju inte speciellt bortskämd med i Serige direkt.

Jag,Greg,Matilda            Greg,Jag,Rob         Brian                          


Rob,Matilda         Brian,Jag

Ikväll är det shark week så vi ska kolla på tv:n dära, ska ta lite bilder som jag kan lägga upp i morgon :)

Kommentarer
Postat av: matiillda

jaså är hajfesten ikväll! niiiiceeee

2009-08-06 @ 23:38:33
URL: http://matiillda.blogg.se/
Postat av: M´s mum

Tack för att du lägger ut lite bilder, så man får lite inside info. Säg inget till M. kram

2009-08-07 @ 03:41:32
Postat av: Mamma

Hej gumman! Nu har vi äntligen lyckats få kontakt med omvärlden igen vi internet. Vi mår bara bra och njuter av att sommaren äntligen har kommit tillbaka till Sverige med värme (cirka 26-27 grader) och strålande sol. Vi är just nu på Västkusten och igår var vi på nyponstranden och hade en underbar dag!Vi såg en säl i vattnet när vi skulle åka därifrån - jättesöt. Ha det så bra så hör jag av mig igen när det går. Tusenmiljonersbiljoner pussar!!!

2009-08-07 @ 11:04:06
Postat av: matiillda

Mamma det här är en öppenblogg som alla får läsa så tror du inte att jag ser vad du skriver. btw jobbigt när man blir tvingad att ta kort med alllaa...

2009-08-07 @ 19:13:44
URL: http://matiillda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0