Finally!

Nu har jag äntligen hittat rätt! Bättre än så här kan det inte bli, allt är precis så som jag hade förväntat mej att allt skulle vara när jag bestämmde mej för att bli en au pair. Jag bor i en stor villa med tre våningar, har tre söta värdbarn och två underbara värdföräldrar med två små hundar (som serut och känns som gosedjur) och en sprillans ny Subaru Impreza! Kan de bli bättre? Hehe (skrattar för mej själv) nej det kan nog inte bli bättre.

Avskedet med min gammla värdfamilj va sorligt... Barnen grät och pappan sa "sluta gråta och hoppa in i bilen". Dom gick med ledsna blickar mot bilen och hoppade in och jag vinkade hej då.
Jag tog ett djup andetag och kollade upp mot himlen, som va klarblå med en stor sol som värmde skönt. Så tänkte jag " idag börjar jag om på ett nytt kapittel och allt kommer lösa sig". Sen andades jag ut igen och precis då kom Karen (min värdmamma) i en stor vit Mercedes. Hon kom ut o gv men en puss på kinden och sa exakt samma ord som jag precis hade tänkt. I bilen träffade jag Payton, så söt med brunt lockigt hår och med världens leende på läpparna. Sen körde vi till mitt nya hem. Där mötte jag Gavin och Landon stuttsandes på en gigankis stuttsmatta, och två små söta vovvar, Dexter och Lulu.
Vi åt lunch och jag fick packa upp mina saker och sen stuttsade jag på stuttsmttan. Till middag fick jag beställa vad jag ville, så jag beställde suchi :) Sen gick barnen o la sig och jag kollade på tvn med Karen och Carry.

Helgen har varit jätte bra! super fint väder med 25 grader!! Så jag har hängt runt hemma o kollat hur allt funkar o går till, sen har jag varit o solat på stranden, varit inne i city och shoppat och gått på bio. Helt klart den bästa helgen hitintills (även fast jag inte gick ut o clubbade)

Nu är jag trött och ska kolla lite på tv nere i mitt rum (jag har äntligen en egen platt-tv med inbyggd dvd-spelare) Så nu kan jag börja följa despan igen! *wiie*

Xoxo Emilie
Storstan

Kommentarer
Postat av: carin

läser o nu gråter igen fast glädjetårar!

2009-04-20 @ 10:28:31
Postat av: emmarebecca

va kul att du har hamnat i en bra familj nu : )

puss o kram!

2009-04-20 @ 12:09:16
URL: http://emmarebban.devote.se/
Postat av: Sofia

Gud vad skont att det kanns bra med nya familjen! Det fortjanar du efter allt helvete med de tidigare familjerna. :)

2009-04-20 @ 17:06:52
URL: http://irockandyouroll.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0