Ännu en bra dag :)

Idag har jag varit och fixat ett gymkort, ÄNTLIGEN! Så imorgon efter jag har gått upp ska jag åka till gymet o träna minst en timma!
Jag förtår varför nästan alla amerikanare är tjocka, dom tar bilen precis över allt! Om man vill behöver man inte gå ut ur bilen på hela dan... När dom går till baknen kan dom stanna kvar i bilen, när dom handlar behöver dom inte lämmna bilen, när dom är hungriga kan dom beställa mat från bilen...mm.
Jag har nu insett att jag har börjat ta efter amerikanarna mer och mer, har inte varit ute och gått på flera dagar...Bara från dörren till bilen ;)

Idag har jag varit med Lilly, hon va ledig idag så vi flängde runt i min bil och gjorde massa ärenden. Sen har jag jobbat lite. Jag förstår igentligen inte varför dom behöver en au pair? Jag har inte gjort sprciellt mycket, bäddade deras sängar och tvättade en maskin i morse. Sen väntade jag på dom i dörröppningen, satt ner vid border (med Karen) och gjorde läxor sen beställde vi suchi. Efter det lekte vi lite i lekrummet nere i källaren, sen dusch för Payton och sängen!

Så nu sitter jag i vardagsrummet o mår illa... Tror att de e pga suchin? Imorgon ska jag laga middag igen! Har lagat köttbullar o spaghetti och kycklingklubbor med klyftpotatis och rostderotfrukter. Båda rätterna vart riktigt lyckade och alla i familjen tyckte det va jätte gott :) Så imorgon blir de en pasta rätt som jag själv älskar, så jag hoppas att den blir lika lyckad som dom två tidigare rätterna.

Imorgon åker Karen till LA, jag e så avundsjuk! Hon e borta ända till söndagnatt, jag hoppas att det inte blir så jobbigt. Men jag ska göra mitt allra bästa för att hjälpa pappan (Carry). Jobbar till och med en dag extra för att underlätta för honom.

Nu ska jag dö framför öppnaspisen och tvn, min mage dödar mej :(
Äntligen ÄNTLIGEN gym i morgon!!!

Xoxo

Kommentarer
Postat av: carin

Haha. Skippa bilen ta på dig gympadojjerna! Vad bra att du trivs och att din familj gillar din mat. Jag är säker på att den är supersmarrig. De verkar vara svältfödda på hemlagat. Tänk om du skulle baka kanelbullar som ni äter lite ljumna tillsammans med kall mjölk...(du har ju gymkort så lite extra kan du äta!) eller varför inte en klassisk sockerkaka. Går alltid hem hos stora som små.

2009-04-23 @ 10:05:19
Postat av: Destis Sofia

Go for it girl! Även om JAG vet att du inte skulle behöva träna på gym, så kan man ju inte komma ifrån att det är hälsosamt oavsett vad:) Kul för dig att du har hamnat i en bra familj nu=)Önskar dig all lycka!!!





puss och kram från Järvsö

2009-05-06 @ 21:33:48
Postat av: Angelica

Hej plutt.

nu har jag hittat din blogg och kan få lite info om vad som händer där borta. Känns som om dina dagar rullar på med glans just nu, det är du värd. Här hemma rullar det på som vanligt. Trivs otroligt bra på jobbet men saknar faktiskt dig... var på 7eleven och köpte fralla i morse, en trekantig som du alltid köpte åt mig. Hur länge stannar du? Ska se om vi kanske åker på en NY-resa i sommar. Då hör jag av mig. Stor kram

Angelica

2009-05-26 @ 16:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0